Pagājušajā gadā tiešās tirdzniecības industrijas kopējais apgrozījums Latvijā saglabāja augstu izaugsmes līmeni un pieauga par 12%, līdz 29,1 miljoniem eiro (bez PVN), salīdzinājumā ar 2012. gadu, kad tas pieauga par 11%. Cilvēku skaits, kuri ir iesaistīti tiešajā tirdzniecībā, Latvijā ir palielinājies par 4%, t.i. no 40,9 tūkstošiem konsultantu 2012. gadā līdz 42,5 tūkstošiem 2013. gadā.
“Apgrozījuma izaugsme divciparu skaitļa veidolā otro gadu pēc kārtas, ir ļoti labs rezultāts tiešās tirdzniecības industrijai, it īpaši ņemot vērā, ka kopējais mazumtirdzniecības preču apgrozījums Latvijā 2013. gadā pieauga tikai par 3,8%. Tiešās tirdzniecības izaugsmi lielākoties veicināja patērētāju izdevumu palielināšanās un konsultantu skaita pieaugums, kuri savukārt meklēja vai nu papildu ienākumu avotu, vai uzņēmējdarbības iespējas. Šī izaugsme pierāda arī to, ka cilvēkiem patīk šādā veidā iepirkties, jo viņiem tiek sniegta individuāla pieeja un viņiem ir iespēja iegūt padomus no tieši pārdevēja,” saka Aleksandrs Čakste, Latvijas Tiešās Tirdzniecības Asociācijas priekšsēdētājs.
Latvijā tiešās tirdzniecības tirgus pieredzēja vislielāko izaugsmi Baltijas valstu starpā. Lietuvā kopējais apgrozījums tiešajā tirdzniecībā palielinājās par 8% un sasniedza 39,37 milj. eiro (bez PVN), bet Igaunijā izaugsme bija 5% un sasniedza 31,18 milj. eiro (bez PVN). Cilvēku skaits, kuri ir iesaistīti tiešajā tirdzniecībā Igaunijā, palielinājās par 3%, sasniedzot 34 tūkstošus cilvēku, kamēr Lietuva pagājušajā gadā piedzīvoja pieaugumu par vairāk kā 2%, no 48,3 tūkstošiem konsultantu 2012. gadā, sasniedzot 49,4 tūkstošus.
Gintautas Zaleckas, Baltijas Tiešās Tirdzniecības Asociāciju ģenerālsekretārs, uzskata, ka starp Baltijas valstīm Latvija pagājušajā gadā bija līdere ne tikai ekonomikas izaugsmē, bet arī tiešās tirdzniecības jomā. Kā tas jau tika paredzēts, tiešās pārdošanas tirgus visās trīs Baltijas valstīs atkopjas straujāk nekā mazumtirdzniecības sektors un veikali. Izaugsmes potenciāls paliek augsts pateicoties tam, ka cilvēki, kas nodarbojas ar tiešo tirdzniecību, arvien biežāk izmanto internetu, lai pārvaldītu un popularizētu savu biznesu, lai sazinātos un apkalpotu savus klientus, jo tā ir vieta, kas vēl joprojām ir iespēju pilna.
2013. gadā kopējais pārdošanas apgrozījums tiešās tirdzniecības industrijā Baltijas valstīs sasniedza gandrīz 100 miljonus eiro (bez PVN), bet cilvēku skaits, kas bija iesaistīti tiešajā tirdzniecībā bija vairāk kā 125 tūkstoši.